top of page

Nieuwsgierig naar wat de plantmedicijn cacao je brengt?

Tijdens een cacao ceremonie ga je je opnieuw verbinden met jezelf op een natuurlijke wijze, met behulp van cacao en de energie van de groep. Bij Namasté Studio voegen we hier vaak nog Yoga en Reiki aan toe. Op deze manier zorgen we voor een complete reiniging van zowel lichaam, geest als spirit. Wat er voor zorgt dat je de verbinding maakt met je essentie of "ware zelf".


Het mooie aan dit soort ceremonies vinden wij is dat het een persoonlijke ervaring is. Je krijgt de ruimte om te observeren hoe je lichaam aanvoelt, wat je gedachtes zijn, welke emoties zich willen laten zien en je zintuigen bewust te ervaren. Om op deze manier je intuïtie te laten groeien, oftewel ruimte geven aan je "gut feeling".


Lees hieronder een aantal reacties van de deelnemers van de laatste ceremonie op 21 juni 2022 bij Studio Two Space..

Iris versluis: "Een cacao ceremonie was voor mij nieuw. Dit heb ik als heel bijzonder ervaren. Al dezelfde avond, maar ook de dagen erna, voelde ik me verlicht en tegelijkertijd krachtig. Prikkels kwamen extra hard binnen, zoals Stephanie ook voorspeld had. Vanbinnen bleef ik me sterk en blij voelen, wat er ook om me heen gebeurde. Me-time en een krachtige boost, dat is voor mij in het kort wat de Yoga en Cacao ceremonie mij bracht."

Het kan voorkomen dat je je ineens veel bewuster bent van je omgeving, zoals Iris hierboven aangeeft. Je zintuigen staan ineens veel meer "aan". Wat ervoor zorgt dat prikkels van buitenaf veel intenser ervaren worden. De intensiteit neemt na één tot drie dagen weer af.

Farida Heezen: “Bedankt Namasté Studio voor de heerlijke avond en de mooie foto's. Ik kom zeker nog eens terug.”

Cacao wakkert de neurotransmitter Serotonine aan. Deze neurotransmitter geeft een signaal naar het brein, dat het tijd is om te relaxen.. Dit relaxen brengt je van je sympathisch zenuwstelsel naar je parasympathisch zenuwstelsel.

Iris Bras: “Was tot 2-3 uur s nachts wakker, oooops. Dus als ik het nog eens doe, ga ik het een paar uur eerder nemen haha.”

Dankzij de hoge hoeveelheid aan ijzer. Krijg je een gezond zuurstofgehalte in je bloed, waardoor je meer energie krijgt. Naast ijzer beschikt cacao ook over andere mineralen zoals; magnesium, calcium, ijzer, zink, koper en meer. Maar het kan je dus ook wakker houden!

Kortom de plant cacao;

  1. Wakkert de neurotransmitters Serotonine aan;

  2. Activeert je parasympathisch zenuwstel en

  3. Geeft energie vanwege het ijzergehalte en

  4. Bevat een veelzijdigheid aan andere mineralen en vitamines.


Klaar om je essentie te (her)ontdekken?

De volgende Yoga en Cacao Ceremonie is in oktober je kunt je hiervoor al aanmelden!


Cacao is compleet natuurlijk en heeft geen hallucineerde werking.


Nieuwsgierig naar andere plantmedicijnen?

Het is steeds meer geaccepteerd in de maatschappij dat mensen gebruik maken van plantaardige drugs zoals; ayahuasca, truffels of paddenstoelen om een dieper niveau van “zijn” te ervaren. Of zoals werelds bekendste dichter ooit zei; “to be or not to be”.

Het mindere aan deze drugs is dat van tevoren niet is te zeggen wat de uitwerking gaat zijn van deze drugs.

Mocht je deze drugs veilig willen ervaren dan kan je dit bijvoorbeeld doen door mee te doen met een clinical trial georganiseerd door Synthesis Retreat of een gecertificeerde psychelic coach.

IMG_0138_edited.jpg

Hi gorgeous,

Mensen in hun kracht zetten met Yoga dat is wat Stephanie graag doet.

Ze combineert graag verschillende yogastijlen tijdens haar lessen. 
Haar lessen zijn geroemd om hun vrolijke noot.

Stephanie: "Yoga, mindfulness en andere zelfzorgmethodes zijn dagelijks helende kunstvormen voor welzijn en persoonlijke ontwikkeling."

Blijf op de hoogte van nieuws en acties!

Yeah, namasté!

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page